نقد و بررسی اولیه دوربین کانن Canon EOS M6 II

نمایندگی دوربین کانن - نقد و بررسی اولیه دوربین کانن Canon EOS M6 II

دوربین کانن Canon EOS M6 II یک دوربین میرورلس نیمه حرفه ای با سنسور APS-C است که با مانت لنز EF-M معرفی می شود . کارشناسان تولید دوربین از بسیاری جهات این دوربین را گونه مشابه با Canon EOS 90D دانسته اند که تقریبا همزمان با EOS M6 II معرفی گردید .

از لحاظ ساختار و شکل ظاهر بدنه ؛ این دوربین مشابه با مدل قدیمی تر M6 است اما در هر صورت , به روز رسانی هایی در EOS M6 II دیده می شوند .

ویژگی های اصلی EOS M6 II عبارتند از :

 

سنسور 32.5MP Dual Pixel AF CMOS

سرعت عکاسی متوالی 14 فریم بر ثانیه

عکاسی با فرمت RAW در 30 فریم بر ثانیه

فیلمبرداری UHD 4K در 30p و 25p بدون کراپ

صفحه ال سی دی 3 اینچی لمسی با قابلیت چرخش 180 درجه به سمت بالا

ویزور الکترونیک ( اختیاری )

درگاه USB 2.0 با کاکتور نوع C

 

دوربین کانن EOS M6 Mark II با انواع مختلفی از لنز های کیت قابل ارایه می باشد . قیمت بدنه آن به تنهایی در حدود 849 دلار خواهد بود

نمایندگی دوربین کانن

سنسور جدید :

در درون بدنه دوربین کانن EOS M6 II از یک سنسور 32.5MP APS-C CMOS استفاده شده است که گونه ای کاملا جدید به شمار می آید . این سنسور دارای ویژگی و طراحی سنسور های دو پیکسلی کانن است و در درون آن هر پیکسل در واقع تشکیل شده از دو نیم پیکسل کوچکتر می باشند . یکی از این پیکسل ها مسئول جمع آوری اطلاعات از سمت چپ لنز و و پیکسل دیگر مخصوص به دست آوردن اطلاعات از قسمت سمت راست لنز می باشند.  بنابراین با استفاده از این طراحی منحصر به فرد ؛ اطلاعات مرتبط با هر دو سمت سوژه به نحوی که چشم انسان مشاهده می کند ؛ برای دوربین نیز قابل دستیابی می باشد .

 

همچنین با استفاده از این طراحی سنسور ؛ تمامی پیکسل های موجود بر سطح آن برای سیستم اتوفوکوس مورد استفاده قرار گرفته و از این روی ؛ نقطه ضعفهای سایر سیستم های اتوفوکوس تشخیص فاز ؛، در این سنسور دیده نمی شوند. 

نمایندگی دوربین کانن

این دوربین قادر به عکاسی متوالی تا 14 فریم بر ثانیه است . بررسی های اولیه از شاتر الکترونیکی آن سرعتی برابر با 1/22 یا 46 میلی ثانیه را نشان می دهد و از این روی در صورت عکاسی از صحنه های اکشن و پر تحرکت احتمال بروز پدیده رولینگ شاتر وجود خواهد داشت .

نمایندگی دوربین کانن

سنسور این دوربین قادر به انجام اتوفوکوس با استفاده از 143 نقطه فوکوس می باشد . اما در صورت استفاده از حالت فوکوس دستی برای هر نقطه ؛ 5481 نقطه فوکوس قابل انتخاب وجود خواهند داشت .

 

اتوفوکوس تشخیص چشم :

دوربین کانن EOS M6 II قادر به انجام اتوفوکوس تشخیص چشم می باشد . و این قابلیتی است که در اصل برای دوربین های کانن EOS RP و EOS R در نظر گرفته شده است .

 

بررسی های قبلی ما نشان می دهند که اگر چه این سیستم بهترین حالت برای تعقیب سریع و ذقیق سوژه را فراهم می نمی آورد اما در هر صورت در تشخیص چشم سوژه در عکاسی پرتره ؛ از عملکرد بسیار مطلوبی برخوردار می باشد .

 

یکی از نقطه ضعف های این سیستم ؛ تشخیص چهره ها به صورت اشتباه ؛ در صورت وجود چندین چهره در یک کادر می باشد .

نمایندگی دوربین کانن

فیلمبرداری 4K

فیلمبرداری با کیفیت 4K یک پیشرفت جدید نسبت به مدل قدیمی تر M6 به شمار می آید . مئل های قدیمی تر ؛ تنها قادر به فیلمبرداری با کیفیت فول اچ دی بودند . دوربین کانن M6 Mark II یکی از اولین محصولات غیر سینمایی کانن است که این کیفیت در تصویر برداری را ارایه می دهد .

 

با استفاده از این دوربین ؛ فیلمبرداری 4K  در 30P یا 25p به دست می آید اما در هر صورت از حالت 24 فریم که مطلوب برخی از سینماگران است ؛ در این دوربین اثری دیده نمی شود . متاسفانه این دوربین فاقد حالت 4K کراپ دار با کیفیت شبیه به آن چه در دوربین 90D موجود است .

نمایندگی دوربین کانن

همزمان شدن اتوفوکوس دو پیکسلی با فیلمبرداری در کیفیت 4K موجب می شود تا دوربین کانن M6 Mark II یک گزینه بسیار عالی برای انجام فیلمبرداری به شمار آید .

عملکرد سنسور 32MP این دوربین هنوز چندان مورد آزمایش قرار داده نشده است اما در هر صورت توانایی آن برای عکاسی با سرعت 14 فریم بر ثانیه بیانگر آن است که این دوربین زمان طولانی تری برای پردازش تصاویر خود در نظر می گیرد .

 

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها